mee hoon goreng sicilik

Siti Norshimah Md Yasan | Saturday, October 13, 2012 | 12 Comments so far
Berjumpa kembali..... Apa khabar semua? Sejak dua menjak ni Cik Siti asyik nak updated pasal makan je kan? Dari sunyi dari tak ada entri. Baik Cik Siti masukkan resepi. Okey... Meh sini layan resepi....

4 ulas bawang merah
4 ulas bawang putih
Dua sudu besar udang kering
*Kesemua bahan ditumbuk
bila dah tumbuk tu.... masukkan minyak dan mula menumis.
Masukkan Carrot yang dipotong dadu
Masukkan air sedikit
masukkan garam
Kemudiannya serbuk lada putih
masukkan hotdog yang dipotong
Jangan lupa pulak masukkan mee hoon
Bila mee hoon tu dah lembut,
Masukkan kobis yang dihiris
Last sekali, Cik Siti masukkan daun kucai. Sebab apa? anak-anak tak suka makan sawi.
Done! senang je.

Sesiapa yang nak layan resepi ni dipersilakan.... senang dan mudah.  tak payah nak blender cili.

Jemput makan.

kahwin sekampung haram?

Siti Norshimah Md Yasan | Friday, October 12, 2012 | 5 Comments so far
Selamat berjumpa lagi Statement yang membuatkan jantung Cik Siti tercekik. Tersirap darah Cik Siti mendengarnya. Mahu tidak.... Cerita ni terjadi 2 hari lepas. Bila dah petang dan masing-masing Tengah pening lalat. Ada pulak yang datang dengan riak yang bersahaja Mengatakan bahawa kahwin sekampung haram. Gulp! Air liur Cik Siti Dah tersekat kat kerongkong. Biar betul budak-budak ni. Kat mana Dia orang jumpa statement macam tu? Cirk Siti diam je. Nak Berbunyi lebih kena pulak. Beria-ialah si member ni beri tahu. Namun dalam pening-pening lalat tu ada juga yang bijak. "memang le kahwin sekampung tu haram. Kau gila sampai nak kahwin Sampai satu kampung? Lelaki juga boleh kawin 4 je." Ceh! Macam mana le boleh tak terfikir? Memang le tak boleh khwin Sekampung. Gila? Sekampung tu. Hish! Bebudak ni ..... Kalau dah pening lalat macam-macam Kerenah dia orang... Huhuhu Cik Siti tertipu!!!!!

Bila tempat diambil alih

Siti Norshimah Md Yasan | Tuesday, October 09, 2012 | Be the first to comment!

Bertemu lagi semua..... dengan tenaga yang suam-suam kuku, sebab demam nak juga membebel kat dalam teratak ni.  Jom layan telatah anak Cik Siti yang kecik ni.  ada ke patut dia ambil alih tempat Cik Siti. macam manalah blog Cik Siti nak jalan kalau dia buat lagu ni.  puas juga nak memujuk dia berhenti last-last buat magic, ajak dia pergi dapur, suruh si abang tu shutdownkan.  lepas keluar dari dapur, katalah bateri dah habis.  kalau tidak dia masih alagi melekat kat netbook Cik Siti.

tengoklah dia.... betapa khusyuknya dia.... nak salahkan dia pun tak boleh juga.  sebab masa mengandungkan dia Cik Siti memang suka mengadap laptop buat novel...

Bebudak sekarang, kan?

Filem tamil...Deiva Thirumagal

Siti Norshimah Md Yasan | Monday, October 08, 2012 | 2 Comments so far
Salam semua...


Berjumpa lagi... harap-harap tak jemu dengan Cik Siti.  Okey, kali ni Cik Siti nak cerita sikit pasal cite tamil yang mana telah membuatkan Cik Siti mengalirkan air mata.  cerita bukannya berkisarkan cintan-cintun, tetapi kearah kemanusiaan dan kekeluargaan.  Filem ni ada ditayang dichannel 202 tidak lama dulu.  tajuk dia Deiva Thirumagal.

Cerita ni mengisahkan seorang lelaki yang bernama Krishna mempunyai pemikiran serupa kanak-kanak 8 tahun mempunyai anak perempuan yang bernama Nila.  Dia berjaya menjadi ayah kepada Nila dengan bantuan rakan-rakannya yang bekerja di kilang coklat.  begitu juga dengan majikannya yang begitu baik hati.

Sehingga satu hari, pada ketika anaknya itu sudah berusia 6/7 tahun majikkannya telah memberi peluang untuk anaknya itu belajar disekolah.  pada mulanya, sang ayah menantikan di pintu sekolah kerana dia memang tidak pernah berpisah dengan anaknya.  dan di sekolah Nila telah bertemu dengan shweta yang juga meneraju sekolah tersebut.  tanpa mengetahui shweta itu adalah makciknya.

pada suatu hari sekolah telah menganjurkan pertandingan bercerita dan pada saat itu shweta telah bertemu dengan Krishna.  maka berlakulah perebutan apabila shweta telah membawa Nila pergi.  Huhuhu kat situ Cik Siti dah sayu.

Tidak lama kemudian, ayah shweta telah mengajak Krishna untuk bersama-sama pergi dan berjanji untuk menjaga mereka.  namun sampai ditengah jalan dia telah dihalau oleh ayah mertuanya sehelai sepinggang. mencarilah sang ayah si anak. dia bernasib baik bila bertemu dengan seorang peguam yang juga rakan kepada isterinya.  peguambela tu telah berjanji untuk menuntut semula anak krishna.  kat sinilah permainan emosi berlaku.  memang sedih betul.  bermacam-macam peguam tu buat untuk tidak melihatkan krishna seperti perwatakan kanak-kanak agar hakim dapat kepercayaan bahawa krishna boleh menjaga anaknya itu.

klimaknya.... bila peguamcara telah mengurung krishna untuk menghidari krishna menghampiri anaknya.  pada satu ketika krishna telah bertindak memecahkan pintu bila mendengarkan suara kanak-kanak menangis.  dilihatnya anak peguamcara itu demam.  dia berlari dan tahu apa dia?  dia pergi mendapatkan ubat untuk kanak-kanak itu.  lepas tu dia boleh kurung balik dirinya dalam bilik.

sampai di mahkamah dan waktu menentukan siapa yang berhak menjadi penjaga, peguamcara telah memberi kata putus untuk bertanya kepada Nila,  Dah tentulah dia nak ayah dia kan? Memang dia dapat penjagaan.  tetapi pada malam tu, masa anak dia dah tidur, dia ke rumah ayah mertuanya dan menyerahkan Nila.  dia berkata, dia tidak mahu Nila menjaganya kerana dia tahu dia tidak boleh menjaga.  dia yakin dengan keluarga yang sempurna boleh memberikan pendidikan yang sempurna untuk anaknya.  kerana anaknya itu bercita-cita untuk menjadi doktor.  maka berlalulah sang ayah dengan perasaan yang sedih.

Huhuhu cerita tamil ni memang buatkan Cik Siti menangis.  Kalau ada ditayangkan memang nak tengok sekali lagi...

Layan....

Adjustment

Siti Norshimah Md Yasan | Monday, October 08, 2012 | 2 Comments so far
Bertemu kembali sekian lama tidak menaip. bukan apa, BZ sikit. Kalau BZ je alamat terkubur juga blog Cik Siti. Ermmm..... harap-harap tidaklah ye. Cuba tengok bubur kat atas tu. Adjustment dari Cik Siti. beli bubur kat MarryBrown pastu taburkan serunding ikan pekasam. best! kadang kala dengan sambal tu pun jadilah.... p/s: entri kering kontang

Testing

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, October 03, 2012 | 2 Comments so far
Salam semua..... Bertemu kembali.... Sedang mencuba update blog Menggunakan samsung ace plus
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page