FB menemukan sahabat lama....

Siti Norshimah Md Yasan | Sunday, May 23, 2010 | Be the first to comment!

IHSAN DARI GOOGLE.....

Okeylah... en3 kali ni nak cite ckit sal FB (facebook). bukan sahaja dapat rakan semasa (rakan sekerja) malah juge dapat mencari rakan-rakan dan sahabat lama. itu pun dapat jumpa halaman Maktab adabi Maharani... ha, apa lagi? pastu berduyun-duyun yang aku jumpa. bebudak 6 Atas 1 dan 2... hish! rindu lak pada dia orang

kebanyakkan yang cik Siti jumpa dah kahwin dan beranak pinak. ada yang kahwin dengan rakan sekelas dan ada juga yang yang kahwin dengan rakan sebelah kelas..... terkejut juga. masa sekolah dok rajin mengusik la ni dah kawin dia orang tu. ada juga yang bercinta satu kelas sampai la ni.... tahniah tahniah.

inilah dikatakan jodoh.... ermmm.... terima kasih juga kepada sahabat yang sudi terima add Cik Siti walau pun ada yang ingat-ingat lupa dengan cik Siti. bila dok cite ckit barulah yang dia orang ingat...

inilah nama yang ci Siti dah jumpe

IRWAN
MOHD PENA ARIFFIN
MOHD AIDIL
ASIAH (Cik Siti terkejut bila dia dah kahwin dengan aidil)
AZIZI
NAZLI
KAK HASLIZA
LIS
AZWAN
RIN

tapi rase-rasenya nak xplore lagi nak cari yang lain.

Thank U pada rakan-rakan lama yang sudi ADD cik Siti

layouts myspace

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, May 19, 2010 | 3 Comments so far
dah lama betul cik Siti x updated blog cik Siti yang kiut-miut. bukan tak nak dan tak sudi cuma... kepala ni dah macam hilang punca lak nak tulis apa. walhal macam-macam yang boleh cik Siti updatedkan.

okeylah berbalik pada cite asal... yang sebenaunya en3 ni more pada luahan perasaan kot? tp yang pasti cik Siti bukan perasan ye... ada orang lain yang lebih perasan. kalau perasan cantik tu cik Siti idakle kisah. ini perasan bijak pandai dan terlebih riak. (riak ke?) ah, korang saja yang boleh menilainya.

ari tu cik Siti dapat tahu sumber-sumber yang boleh dipercayai, ada hamba allah ini yang bangga mencanang satu kampung nak menjual yang pada cik Siti sebagai harta pusaka. dicanangkan satu kampung sampai lupa pada sedare mare yang kata orang batuk pun boleh dengau.

dengan bangganya dia ingin menjual hak yang pada cik Siti bukan hasil titik peluhnya. apa salahnya dibincangkan sesama keluarga dari harta itu jatuh ketangan orang asing.... Cik Siti tak faham mengapa harus dipajakkan harta pusaka? rasanya bukanlah miskin sangat sampai nak mengadaikan harta tu. bak kata cik Siti minum bercawan makan berpinggan-pinggan. mewah tu... kalau ada masalah sekalipun bincanglah...

ermmmm cik Siti mengeluh bila mendengarkan berita tu... tak sayang ke dia? bila cik Siti kenangkan marah hari tu masih tak hilang timbul pulak rasa marah yang baru... macam manalah cik Siti tak kena darah tinggi. tak terpikir ke dia yang mana tahu anak-cucu nak menumpang tuah harta pusaka tu? kalau sudah tiada dalam tangan kemana nak dibawa pergi badan tu kalau anak-anak sudah tidak terima lagi? nak pergi ke rumah orang-orang tua? kadang-kala cik Siti bersyukur dengan keadaan cik Siti sekarang ini. memang cik Siti tak ada pelajaran tinggi. tapi cik Siti hidup dengan bahagia. walau pun jagi tak dela sampai 2-3 ribu cik Siti memanjatkan kesyukuran yang cik Siti boleh berfikir.

apa gunanya perjalaran tinggi kalau tidak boleh menilai mana yang baik dan mana yang buruk. dan bila akal dan nafsu beraja di hati mulalah iman hilang sendiri. tiada gunanya menyesal di kemudian hari dengan apa yang telah kita lakukan hari ini.

dalam geram cik Siti cik Siti kesian juga. yelah macam yang cik Siti katakan tadi... andainya tiada apa yang ada pada kita, dan anak tidak mengaku kita kemana lagi untuk kita melangkah kaki? kalau tidak pada harta pusaka kita itulah tempat untuk kita berlindung. jika tiada rumah orang tua pula yang memanggil. dan pada ketika itu jangan salahkan anak jika tidak mahu menjaga kita. itulah... jangan kita diibaratkan yang dikendong tak dapat yang dikejar berciciran....

renung-renungkanlah....

layouts myspace

Bahan Eksperimen...

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, May 12, 2010 | Be the first to comment!
Okeyle... entri ni sebenaunya nak beritahu ckit kat teman-teman kesayangan cik Siti yang tak jemu-jmeu bertandang kat umah cik Siti yang seberapa ni... yang sebenaunya cik Siti tengah wat eksperimen ckit. member tengah dok cari umah yang sesuai utk blog dia... so jadi(eh... sama le tu) Cik Siti asyik le ubah-ubah umah cik Siti ni... jangan mare yang sahabat semua....

okeylah... cccccc uuuuuu muahhhh

p/s: korang jangan pening ye... anggap je macam tengok album. he..he...

layouts myspace

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page