Rutin Harian

Teratak pena | Monday, October 19, 2009 |
Okeylah, utk kali ni aku nak ceritakan pasal rutin harian setiap hari isnin hingga jumaat, Time keje le. ari sabtu aku setengah hari. Bila cite pasal keje ni memang kadang-kala kita akan rasa malas nak gi keje. tapi sebab nak cari rezeki, tempulah ye... terutama sekali keje macam aku ni. ari-ari jumpa dengan pelnggan. yang baik, okey. Yang bising, kite pun dah jadi tak okey.

Kul 6-6.30 pagi
Biasa aku dah bangun utk mandi dan gosok baju. si Abby masih lagi melayani mimpi. tapi kalau dia dah tido awal malam tadi, dia pulak yang jadi jam loceng kite.

Kul 7 pagi
Aku dah keluar rumah dan kemudiannya aku antar si abby rumah Mama Ani dia. dia tak kisah kalau aku nak pegi keje. dia boleh pulak lambai aku. jadi aku pun tak risaukan nak tinggalkan dia. Maklumlah dia pun belum mencecah 2 tahun.

kul 745
biasanya aku dah sampai kat opis. kalau hubby keje pagi lagi awal dari tu. sebelum mula keje aku pastikan komputer utk kaunter payment dah on semuanya. kalau lambat, mahu menggelabah bila pelanggan dan depan mate.

Kul 815
Biasa ada doa dan ikrar. la ni dah tak boleh nak gi toilet atau nak ronda. Coz 5 minit sebelum loceng keje menjerit kena duduk kat kaunter.

Kul 830
keje Time.... focus....focus... pung pang dengan pelanggan, kite pulak pung pang dengan sistem. Tolong.... sistem dah kejung..... bila lagi nak siap ni????


Kul 5.30
Mase ni tmpoint dah tutup. kalau awal bulan jangan harap nak tengok mase ni pelanggan dan tak de. terutama sekali bahagan application. mahu jejak kul nam. aku bile abis ke kene buat balancing. dah balace kena tunggu laporan. itu kalau aku kena buat laporan cek. biasa kalau paling cepat aku balik pukul 7.00 malam

kul 830 malam
masa ni lah kebiasaanya aku balik. bila dah ambik abby, aku pun terus buatkan dia susu. sebelum aku tidurkan dia aku mandi dulu.

kul 1000
bila abby dah tido aku pun bukak blog dan updated apa yang perlu.

kul 1200
pergh... mata dah mengantuk. esok nak gi keje pulak. nak zzzzzzzzzzzzzzzzzz........

Itulah dia. saban hari buat keje yang sama. pegi keja tak nampak matahari balik pulak matahari dah terbenam. ermmmmm

2 comments:

  1. salam...haha...memang ler waktu tu saya lower six...saya tak berapa ingat sangat senior upper six masa tu....dah lama sangat...ajak memang sekelas dengan saya waktu lower and upper six...dah lama tak contact mamat tu..dia lama kat maktab adabi dari spm lagi...sebenarnya banyak lagi cerita ttg maktab adabi yang saya tulis cuma akak kena rajin browse ler posting saya yang lepas2...hahaha..

    ReplyDelete
  2. keje..keje..keje..

    slagi tak tutup mata..keje..keje..keje

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page